Is het mogelijk om facturen te ontvangen op een ander e-mailadres?

  Administratie

In bepaalde gevallen kan het wenselijk zijn om de facturen te ontvangen op een ander e-mailadres dan waar u mee inlogt op het controlepaneel. Zo kan u er bijvoorbeeld voor zorgen dat de factuur direct bij een afdeling administratie binnenkomt. U kan dit realiseren door het toevoegen van een Financieel Contact.

In verband met onderhoud aan deze functie, kunt u op dit moment hiervoor contact opnemen met onze servicedesk: [link]

Een uitgebreide toelichting van de verschillende rollen vindt u op deze pagina: Kan ik iemand anders toegang geven tot mijn controlepaneel?

Inloggen en naar de juiste locatie navigeren

Om de gebruikers van uw account moet u eerst inloggen op het controlepaneel, met het opgegeven e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.
Wanneer u bent ingelogd klikt u boven in de balk op de optie “Accounts & Members” waarna u het betreffende account in de lijst kan selecteren.

Indien er maar 1 account aan uw user is gekoppeld klikt u deze aan.

Indien u eerder heeft gekozen voor de optie om direct naar het ‘default’ account te gaan, zal u deze pagina niet te zien krijgen; u kan dan na het aanklikken van de optie “Accounts & Members’ in de menubalk boven aan uw pagina, direct door naar de volgende stap.

 

Op de pagina die opent, ziet u onder het kopje “Members”, de huidige gebruikers die toegang hebben tot uw account.

In onderstaand screenshot is er slechts 1 gebruiker, het ‘hoofd’ account.

Een nieuwe gebruiker uitnodigen

Via de groene button ‘Invite members’, kan er een contact toegevoegd worden.

In de popup die opent, kan u het e-mailadres ingeven waar u de facturen op wil ontvangen. Tevens kan u de ‘rol’ van de gebruiker kiezen. Indien u de facturen op een ander e-mailadres wil ontvangen, moet hier gekozen worden voor de gebruikers rol ‘Financial’.

Een uitgebreide toelichting van de verschillende rollen vindt u op deze pagina: Kan ik iemand anders toegang geven tot mijn controlepaneel?

 

Wanneer u het gewenste e-mailadres heeft ingegeven, en u heeft de juiste gebruikers rol geselecteerd, klikt u op de groene knop ‘Send invitation’. De popup zal sluiten, en er zal een mail verzonden worden naar het e-mailadres dat u heeft ingegeven.

De mail wordt verzonden vanaf het e-mailadres ‘no-reply@pcextreme.nl’. In deze mail staat een blauwe knop ‘Accept Invitation’, die aangeklikt moet worden om de uitnodiging te accepteren.

Let op! Indien u de uitnodiging zelf accepteert, is het nodig dat u eerst uitlogt uit het controlepaneel voordat u de uitnodiging accepteert.

Nadat er op de link is geklikt kan u een account aanmaken voor dit e-mailadres, als dit nog niet bestaat. U klikt hiervoor op de groene knop ‘Sign Up’.

Als u op de knop heeft geklikt wordt er een aantal gegevens gevraagd die nodig zijn om het account aan te maken.

U vult deze in, en klikt onder aan de pagina op de groene knop ‘Create an account’.

Wanneer u dit gedaan heeft, komt u op de volgende pagina, en is het proces afgerond.

 

In het ‘Members’ overzicht, zal u zien dat de financiële gebruiker is toegevoegd:

 

Een reeds bestaande gebruiker verwijderen

Indien er reeds een financieel contactpersoon onder uw account staat maar u wil de facturen voortaan op een ander e-mailadres ontvangen, kan u het huidige financiele contact eenvoudig verwijderen via het icoontje met he rode prullenbakje, rechts naast de gebruiker:

Er zal een popup openen, waar u uw keuze moet bevestigen.

 

Wanneer u op de grote rode button klikt zal de betreffende user van onder uw account worden verwijderd.

Vervolgens kan u naar wens een nieuwe gebruiker toevoegen door de stappen hierboven te volgen.