Hoe pas ik mijn nameservers aan?

  Domains & SSL

Let op!  Wanneer u de Nameservers veranderd en bij ons een hostingpakket heeft, kunnen wij geen SSL-certificaat voor u verzorgen.

Wanneer u voor uw domein uw Nameservers wilt aanpassen om naar een andere partij te verwijzen, gaat u op de volgende manier te werk.

Aanmaken Nameserver group

Wanneer u bent ingelogd in uw controlepaneel, is de eerste stap het aanmaken van een nieuwe Nameservergroup.
U kiest eerst in het menu aan de linkerkant onder het kopje Domains, DNS & CLB voor Nameserver groups.

Hier klikt u bovenin op de groene knop met + Create custom nameserver group.

U komt nu op de pagina waar u de nameserver group kunt aanmaken. Geef eerst een eigen, voor u zelf herkenbare naam in.
Daarna kunt de gewenste Nameservers instellen. Standaard kunt u twee records invoeren, wanneer u meer dan twee Nameservers wilt instellen klikt u op het plusje naast de “2”. Controleer de gegevens en klik onderin op Create nameserver group.

De nameserver group is nu aangemaakt, en zal verschijnen in de pagina Domains, DNS & CLB -> Nameserver groups waar u eerder naar verwezen bent.
Hier staat de voor u herkenbare naam, voorafgegaand door uw klantnummer.

Toepassen Nameserver group

De volgende stap is het toepassen van de Nameserver group op het domein. U klikt hiervoor in het menu aan de linkerkant onder Domains, DNS & CLB op  Domain names.

Hier vind u de domeinnamen die in onze nieuwe omgeving geregistreerd staan.
Klik nu op de drie puntjes aan het einde van de domeinnaam waarvan u de nameserver wilt toepassen, en kies voor Edit domain info.

Hier kiest u voor Custom nameservers, en selecteert u het template dat u eerder gemaakt heeft. In ons geval is dit 61738-mijneigennameservergroup.

U kunt nu onderin op de groene knop met Save changes klikken. Het zal tot maximaal 4 uur duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.

Let op: Kunt u niet de wijzigingen opslaan “Save changes” ? Dan is het belangrijk op de pagina te controleren of de WHOIS gegevens allemaal zijn ingevuld.
Vaak zien we dat het Tech contact leeg is waardoor de wijzigingen niet kunnen worden opgeslagen.