Hoe stel ik een afwezigheidsmelding of vakantiemelding in?

  Mail

U kunt een automatisch antwoord voor uw email instellen via onze webmail op https://webmail.pcextreme.nl
Op deze pagina kunt u inloggen met uw emailadres en wachtwoord.
Wanneer u uw wachtwoord niet weet, kunt u de volgende handleiding gebruiken voor het aanpassen van uw wachtwoord:

Standard, Plus en Premium pakketten | Dynamic Hosting pakketten

We bieden op onze webmail twee verschillende beheeromgevingen, Roundcube en Open Xchange.

OpenExchange: Afwezigheidsmelding

Om in te loggen in de Open Xchange omgeving, selecteert u deze optie bovenaan.
Vul het emailadres waarvoor u de melding wilt instellen in, en bijbehorend wachtwoord.
Vervolgens klikt u op Login

Klik vervolgens rechts bovenin op de knop met de drie streepjes, en vervolgens op Instellingen.

Aan de linkerkant verschijnt het volgende menu. Klik hier op het pijltje/driehoekje naast de optie E-mail, en vervolgens selecteert u Afwezigheidsmelding.

U komt nu bij het volgende scherm, waar u het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht kunt instellen.
Ook kunt u hier het begin en eind van de periode instellen.
De optie Aantal dagen tussen … beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.
De minimumperiode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.

U kan hier een vinkje te plaatsen bij de optie “Stuur alleen een afwezigheidsmelding gedurende deze tijd”, waarna u bij de vakjes eronder de start- en einddatum van uw vakantie zal opgeven.

 

Roundcube: Vakantiemelding

Om in te loggen in de Roundcube omgeving, selecteert u deze optie bovenaan.
Vul het emailadres waarvoor u de melding wilt instellen in, en bijbehorend wachtwoord.
Vervolgens klikt u op Login

Klik vervolgens rechts bovenin op de knop Instellingen.

Aan de linkerkant van het scherm verschijnt het volgende menu, klik hier op Vakantie.

U komt nu bij het volgende scherm, waar u het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht kunt instellen.
Ook kunt u hier het begin en eind van de periode instellen, en de melding eventueel uitzetten binnen de actieve periode.

Bij het tabblad Geavanceerde instellingen kunt u een alternatief antwoord-adres invullen.

De optie Antwoordinterval beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.
De minimum periode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.

 

Aandachtspunten bij gebruik Automatische Afwezigheid- /Vakantiemelding

Om te voorkomen dat automatische meldingen tegen elkaar blijven praten, wordt er maximaal eenmaal per 24 uur een melding gestuurd aan een bepaald e-mailadres.

Indien u de afgelopen 24 uur al heeft gemaild naar een e-mailadres, kan het daardoor het geval zijn dat u (nog) geen automatische afwezigheidsmelding terug ontvangt.

Op moment dat u twijfelt of de automatische beantwoorder juist staat ingesteld en werkt, adviseren wij een test mail te sturen vanaf een e-mailadres waarmee u de afgelopen dag nog geen mailcontact heeft gehad.

 

Fijne vakantie namens het team van PCextreme!