Hoe stel ik een afwezigheidsmelding of vakantiemelding in?

  Mail

BELANGRIJKE MEDEDELING
Op dit moment heeft een update in de software ervoor gezorgd dat deze melding bij OpenExchange niet beschikbaar is.
U kunt de melding voor uw adres wel instellen via RoundCube. Dit proces werkt ook als u voor de e-mail primair gebruik maakt van OpenExchange.

U kunt een automatisch antwoord voor uw email instellen via onze webmail op https://webmail.pcextreme.nl
Op deze pagina kunt u inloggen met uw emailadres en wachtwoord.
Wanneer u uw wachtwoord niet weet, kunt u de volgende handleiding gebruiken voor het aanpassen van uw wachtwoord:

Standard, Plus en Premium pakketten | Dynamic Hosting pakketten

We bieden op onze webmail twee verschillende beheeromgevingen, Roundcube en Open Xchange.

OpenExchange: Afwezigheidsmelding

Om in te loggen in de Open Xchange omgeving, selecteert u deze optie bovenaan.
Vul het emailadres waarvoor u de melding wilt instellen in, en bijbehorend wachtwoord.
Vervolgens klikt u op Login

Klik vervolgens rechts bovenin op de knop met de drie streepjes, en vervolgens op Instellingen.

Aan de linkerkant verschijnt het volgende menu. Klik hier op het pijltje/driehoekje naast de optie E-mail, en vervolgens selecteert u Afwezigheidsmelding.

U komt nu bij het volgende scherm, waar u het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht kunt instellen.
Ook kunt u hier het begin en eind van de periode instellen.
De optie Aantal dagen tussen … beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.
De minimumperiode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.

U kan hier een vinkje te plaatsen bij de optie “Stuur alleen een afwezigheidsmelding gedurende deze tijd”, waarna u bij de vakjes eronder de start- en einddatum van uw vakantie zal opgeven.

 

Roundcube: Vakantiemelding

Om in te loggen in de Roundcube omgeving, selecteert u deze optie bovenaan.
Vul het emailadres waarvoor u de melding wilt instellen in, en bijbehorend wachtwoord.
Vervolgens klikt u op Login (Let op, deze omgeving werkt alleen met een bijgewerkte browser van Chrome of Firefox)

Klik vervolgens rechts bovenin op de knop Instellingen.

Aan de linkerkant van het scherm verschijnt het volgende menu, klik hier op Vakantie.

U komt nu bij het volgende scherm, waar u het onderwerp en de inhoud van het afwezigheidsbericht kunt instellen.
Ook kunt u hier het begin en eind van de periode instellen, en de melding eventueel uitzetten binnen de actieve periode.

Bij het tabblad Geavanceerde instellingen kunt u een alternatief antwoord-adres invullen.

De optie Antwoordinterval beheert in welke periode mensen geen tweede afwezigheidsbericht krijgen.
De minimum periode hiervoor is 1 dag, of 24 uur.

 

Aandachtspunten bij gebruik Automatische Afwezigheid- /Vakantiemelding

Om te voorkomen dat automatische meldingen tegen elkaar blijven praten, wordt er maximaal eenmaal per 24 uur een melding gestuurd aan een bepaald e-mailadres.

Indien u de afgelopen 24 uur al heeft gemaild naar een e-mailadres, kan het daardoor het geval zijn dat u (nog) geen automatische afwezigheidsmelding terug ontvangt.

Op moment dat u twijfelt of de automatische beantwoorder juist staat ingesteld en werkt, adviseren wij een test mail te sturen vanaf een e-mailadres waarmee u de afgelopen dag nog geen mailcontact heeft gehad.

 

Fijne vakantie namens het team van PCextreme!