Hoe stel ik mijn email in op Outlook 2016 (Windows) ?

  Mail

Om je email van PCextreme in te kunnen stellen op je Outlook 2016 kan je de volgende handige handeleiding gebruiken. Waar we stap voor stap laten zien hoe dit in ze werking gaat.

Benodigdheden

Om je e-mail te kunnen instellen heb je het volgende nodig:

  • Een PCextreme mail account
  • Een Laptop of Computer (Windows)
  • Office 2016

Account toevoegen

Als je Outlook 2016 voor je hebt zie je linksboven een knop met “Bestand” (foto 1)

In dit Scherm kan je op de knop “+ Account toevoegen” klikken zoals te zien is op (foto 2)

In het volgende scherm kies je voor de rood omcirkelde optie “Handmatige instelling of extra servertypen” (foto 3) hierna klikken we op “Volgende >”

Hierna kiezen we de optie “POP of IMAP” zoals te zien is op (foto 4) en hierna klikken we op “Volgende >”

Op het volgende scherm zoals te zien is op de onderstaande foto (foto 5) vul je de volgende gegevens aan.

Naam: Voornaam Achternaam
E-mailadres: jou@emailadres.nl
Type account: IMAP
Server voor inkomende e-mail: mail.pcextreme.nl
Server voor uitgaande e-mail: smtp.mail.pcextreme.nl
Gebruikersnaam: jou@emailadres.nl
Wachtwoord: het-wachtwoord-van-je-email

Klik hierna op “Meer instellingen” en selecteer de optie “Server voor uitgaande e-mail” dan zou je het volgende scherm moeten zien zoals hieronder (foto 6)
Hierin vink je de volgende optie AAN “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail(SMTP) is verificatie vereist” en daarnde de optie “Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail” Hierna kan je op ok klikken.

Vervolgens klik je nu op “Volgende” hierin gaat Outlook 2016 je email account testen (zowel ontvangen als verzenden) en hierna kan je op ok klikken en is het account toegevoegd.

Je kan nu mail ontvangen en verzenden vanaf je Outlook 2016